Úžasná mechanika Wankelovho motora z Mazdy RX

Wankelov motor nie je novinkou, jeho vývoj trval tri roky a prvý funkčný prototyp vznikol už v roku 1957. Výhodou tohto motora sú jeho menšie rozmery, odlišnosť vnútornej mechaniky však mala určité konštrukčné nedokonalosti. Spaľovací motor od Wankela totiž neobsahuje tradičné piesty, ale rotujúci piest v tvare trojuholníka s mierne vydutými stenami. Mechanika rotujúceho piesta […]

Wankelov motor nie je novinkou, jeho vývoj trval tri roky a prvý funkčný prototyp vznikol už v roku 1957. Výhodou tohto motora sú jeho menšie rozmery, odlišnosť vnútornej mechaniky však mala určité konštrukčné nedokonalosti. Spaľovací motor od Wankela totiž neobsahuje tradičné piesty, ale rotujúci piest v tvare trojuholníka s mierne vydutými stenami.

Mechanika rotujúceho piesta je priam neskutočná. Je to takmer umelecké dielo. Nevýhody tohto typu motora však spočívali najmä vo vyššej spotrebe paliva a oleja, vyššej tepelnej strate a v problematickom chladení spaľovacej časti motora.

Tieto nedostatky sa však časom podarilo obmedziť na úroveň prijateľnú aj pre náročné podmienky EÚ a vo veľkej miere za to môže automobilka Mazda. Momentálne je to asi jediná automobilka na svete, ktorá ešte stále využíva Wankelov motor.

Na videu nižšie môžete vidieť, že aj nedostatky ako problematické chladenie alebo problémy s tesnením sa dajú vyriešiť, ak je do vývoja investovaný dostatok času a peňazí.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016

Nový Renault Mégane Estate bude kombinovať naftový a elektrický pohon ako Hybrid Assist

15. júla 2016

Vybrané príspevky »

TEST

Test Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi Duratorq: Najpredávanejší pick-up v Európe

Ford Ranger WildTrak nie je úsporný, ale je obrovským pomocníkom vo svete poctivej práce.

21. mája 2019

Najnovšie príspevky