Ford Mondeo ako hybridné kombi jazdí za 4,2 litra benzínu

Nový Ford Mondeo dostal nové asistenčné systémy a hybridný pohon, ktorý bude konkurovať nafte.

Ford na autosalóne v Bruseli odpremiéroval facelift legendárneho modelu Mondeo. Inovácie sa dotkli predovšetkým detailov, zásadné estetické zmeny si americký výrobca ponecháva až na celkom novú generáciu. Triezvy facelift sa preto niesol predovšetkým v duchu vylepšovania techniky a o slovo sa prihlásila aj hybridná technológia pohonu s 1,4 kWh batériou.

 

Mondeo Wagon (kombi) hybrid využíva elektrický pohon ako doplnok k primárnemu benzínovému motoru EcoBoost s objemom valcov dva litre, pričom v ponuke predajcov bude aj naďalej figurovať aj samostatný benzínový motor EcoBoost s maximálnym výkonom 123 kW (165 koní). Mondeo Wagon sa dokáže na elektrinu rozbiehať a jazdiť pomalou rýchlosťou, po prekročení rýchlosti približne 30 km/h sa automaticky naštartuje benzínový motor. Aj to by však malo znamenať čiastočné zníženie celkovej spotreby paliva a emisie škodlivých plynov.

 

Hybridný Mondeo Wagon nie je potrebné a ani možné dobíjať káblom, pretože dobíjania akumulátora prebieha automaticky vďaka vysoko účinnej rekuperácii energie pri spomaľovaní a brzdení. Ford uvádza, že systém rekuperácie dosahuje efektivitu až 90 percent. V praxi by sa batéria mohla nabiť z praktickej nuly na sto percent v priebehu niekoľkominútovej jazdy s benzínovým motorom.

 

Automobilka má v Európe veľmi smelé plány, Mondeo Wagon chce predávať až z 50 percent práve v hybridnej verzii. Zdá sa, že to nebude tak veľký problém, hoci Ford nedal zbohom ani naftovým agregátom. Tie dosahujú spotrebu 4,2 až 4,9 l/100 km v závislosti od maximálneho výkonu. Maximálne výkony naftového motora 2,0 EcoBlue sú 90 kW (120 k), 112 kW (150 k) a 142 kW (190 k). Perspektívnosť nafty je dnes veľmi otázna, preto je možné, že sa zákazníci budú rozhodovať práve pre benzínové a hybridné elektro-benzínové varianty.

 

Ako si tieto motory poradia s plne naloženým vozidlom, ktorého batožinový objem dosahuje 403 až 1 508 litrov, je predmetom špekulácií.

 

Súčasťou uvedenia faceliftu modelu Mondeo bolo aj zavedenie nových asistenčných systémov. Funkcia Intelligent Speed Limiter kombinuje doteraz používaný obmedzovač rýchlosti, tempomat a funkciu rozpoznávania dopravných značiek, zaujme tiež multimediálne a komunikačné rozhranie SYNC 3 s podporou pre Android Auto a Apple CarPlay.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Test Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi Duratorq: Najpredávanejší pick-up v Európe

21. mája 2019

Daimler, BMW, Ford a VW postavia v Európe 400 ultrarýchlych nabíjacích staníc

10. januára 2017

TOP10 elektromobilov podľa dojazdu – od 122 do 434 km

20. novembra 2015

Vybrané príspevky »

TEST

Test Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi Duratorq: Najpredávanejší pick-up v Európe

Ford Ranger WildTrak nie je úsporný, ale je obrovským pomocníkom vo svete poctivej práce.

21. mája 2019

Najnovšie príspevky