Elektrická mobilita sa na Slovensku stáva fenoménom

Segmentu dopravných prostriedkov na elektrický pohon sa na Slovensku mimoriadne darí. Po rastúcej obľube elektrobicyklov, sa k slovu prihlásili aj elektrokolobežky. Ich popularita rastie najmä vďaka slušnému výkonu a komfortným možnostiam prepravy bez obmedzení.

Elektrokolobežky sa za posledný rok stali poznávacím znamením väčších slovenských miest. Niektorí ich vnímajú, ako zázrak moderného transportu, iný v nich vidia výkrik módy alebo detskú zábavu. Elektrokolobežky sa stali trendom, ktorý nadväzuje na rastúcu popularitu elektrobicyklov.

Tie si našli cestu aj k ortodoxným cyklistom, ktorí v stále väčšej miere prejavujú záujem nielen o trekové, ale aj horské verzie. No zatiaľ čo elektrobicykle sa do popredia dostávali dlhší čas, elektrokolobežky získali srdcia zákazníkov podstatne rýchlejšie. Dokážu plnohodnotne nahradiť MHD, nielen v lete, ale aj v priebehu suchej zimy, pričom na jedno nabitie bez problémov zvládnu dlhšie trasy.

Dôkazom toho je, že záujem o elektrokolobežky na Slovensku vzrástol oproti minulému roku o 600 percent. Údaje o predaji poskytol nákupný poradca Heureka. K téme sa vyjadrila obsahová manažérka Heureky Alexandra Čermáková: „Je možné sa domnievať, že obmedzené možnosti zdieľanej dopravy a výluky súvisiace s procesom výstavby ciest na Slovensku prispievajú k zvyšujúcemu sa záujmu o elektrobicykle a elektrokolobežky.

Vzhľadom na praktickosť a pohyb bez obmedzení, sú kolobežky ideálnym dopravným prostriedkom. Vyššia trieda elektrokolobežiek sa nabije do piatich hodín a na jedno nabitie zvládne až 25 kilometrov. Ak si uvedomíme, že väčšina modelov elektrokolobežiek sa zmestí pod klasický pracovný stôl, je jasné, že ich popularita voči elektrobicyklom stúpa. S prichádzajúcim letom očakávame v tomto segmente ďalší nárast.“

Preprava elektrokolobežkou však má aj svoje komplikácie. Najvýraznejším problémom je zlá kvalita chodníkov nielen v mestách, ale aj obciach. Výmoly ohrozujú nielen kolobežkárov, ale aj chodcov. Problémom zostáva rýchlosť elektrokolobežiek, ktorá môže dosiahnuť až 25 kilometrov za hodinu. Jej využitie na chodníkoch zatiaľ zákon nelimituje, ale témou sa už zaoberá ministerstvo vnútra, keďže doteraz patrili do tej istej kategórie, ako klasické kolobežky bez motora, skateboardy a chodci.

Legislatívne nebol uchopený ani vekový limit.

V praxi to bude znamenať, že by sa ľudia na elektrických kolobežkách mali vyhýbať chodníkom, mali by nosiť prilby a napríklad pred priechodom by mali zosadnúť a cez cestu prejsť vedľa kolobežky. Nasadnúť ráno na elektrickú kolobežku a prefrčať krížom cez mesto do práce nemusí byť také jednoduché. Zatiaľ sú však tieto legislatívne úpravy iba vo fáze prípravy.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Jeden deň s elektrickou kolobežkou SEAT KickScooter

21. mája 2019

Vybrané príspevky »

TEST

Test Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi Duratorq: Najpredávanejší pick-up v Európe

Ford Ranger WildTrak nie je úsporný, ale je obrovským pomocníkom vo svete poctivej práce.

21. mája 2019

Najnovšie príspevky